سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 ویژگی مهم در دکور خانه ایرانی

دکور خانه ایرانی معمولا برگرفته از هنر کهن‌سال ایرانی است. بنابراین می‌توان مهم‌ترین شاخصه‌های آن را در آثار هنری و صنایع دستی جستجو کرد. اگر می‌خواهید خانه شما رنگ و بویی ایرانی داشته باشد؛ این عناصر کمک می‌کنند تا هرچه بیشتر به این هدف دست یابید. در ادامه این نوشته شما را با 4 ویژگی و عنصر اصلی موجود در دکور خانه ایرانی آشنا می‌کنیم.

فرش‌های دست‌باف برای کفپوش‌ها

در خانه‌های کلاسیک ایرانی، کف خانه به‌طور کامل با فرش‌های د‌ست‌بافت پوشانده می‌شد. بنابراین کف‌پوش مورد استفاده از اهمیت بالایی برخوردار نبود. اما امروزه سبک‌های جدید دکوراسیون داخلی منزل ایجاب می‌کند که کفپوش خانه‌ها به‌طور کامل پوشیده نشوند. با این وجود هنوز هم تلفیق فرش‌های با طرح ایرانی، با سبک‌های جدید طراحی دکوراسیون داخلی، می‌تواند فضایی دلنشین و آشنا با سبک زندگی ایرانی را برای شما فراهم کند.

فرش ایرانی به اندازه کافی از تنوع طرح و رنگ برخوردار است؛ و همین ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید آن را با هر سلیقه و سبک دکوراسیونی هماهنگ کنید.

مبلمان

منبع پیدایش مبلمان ایران نیست؛ اما بعضی از طرح‌های مبلمان کلاسیک از نظر ظاهری بسیار نزدیک به سلیقه فرهنگی و هنری ایرانی است. اگر در دکور خانه ایرانی شما مبلمان جایگاه ویژه‌ای دارد؛ بهتر است به سراغ نمونه‌های کلاسیک بروید. در میان نمونه‌های کلاسیک هم، انواع مبلمان سلطنتی طرح استیل و نمونه‌های منبت‌کاری شده، با طرح‌ها و نقش‌های ایرانی بسیار نزدیک و هماهنگ هستند.

همچنین در انتخاب مبلمان، توجه به طرح روی پارچه می‌تواند شما را به هدف خود نزدیک‌تر کند. پارچه‌هایی با طرح بته جقه و سایر طرح‌های ایرانی در این زمینه ارزش بررسی دارند؛ و می‌توانند شما را هدف‌تان نزدیک کنند.